Dl - Dv 8.00 - 19.00 Truca’ns

L’intercanvi a San Diego

diapositiva1

San Diego és una ciutat situada a l’estat de Califòrnia, a dues hores de Los Angeles, i el primer que es veu des de l’aire són els edificis il·luminats i unes grans avingudes, on hi ha edificis altissims, que cada vegada es van acostant més. I és que l’aeroport està enmig de la ciutat, una de les coses que pot sorprendre més als turistes que venen des de la ciutat comtal, ja que allà no és comú aterrar entre gratacels.

Al visitar la ciutat amb cotxe, la majoria de restaurants que es poden veure són de menjar ràpid, complint els estereotips que els europeus tenim d’Estats Units i els seus “fast food restaurants”. Tot i que a l’estar a tocar de la frontera entre EEUU i Mèxic, també s’hi poden trobar locals on serveixen menjar mexicà, com ara tacos, mulitas i adobada fries; ja que el folklore de Chulavista, la ciutat on ens allotjàvem, té elements de les dues cultures, fet que fa la ciutat encara més interessant.

A més dels restaurants fast food, Estats Units és famós pels seus dinners, on vam anar a esmorzar un parell de vegades. No són exactament com els de les pel·lícules, on els protagonistes estan pràcticament sols al local, sinó que en realitat sempre hi ha molta gent. En el que sí que s’assemblen és en les racions enormes que serveixen, típiques d’Estats Units. Per una altra banda, la imatge que molts europeus tenen dels americans amb els seus cafès a tot arreu és certa, començant pel fet de que hi ha com a mínim un Starbucks cada 5 km, i a l’institut que vam visitar la majoria d’alumnes fan classe sempre amb un termo de cafè o una ampolla d’aigua sobre la taula, el que és un clar exemple del gran consum de cafè del país.

Un altre dels aspectes de la societat americana diferent a la nostra és la manera de desplaçar-se. A Barcelona molta gent es mou amb bus o metro, i en canvi allà gairebé tothom té un cotxe i la majoria de gent que fa servir el transport públic és perquè no es poden permetre un cotxe. Per tant, els nens i adolescents depenen totalment dels seus pares per anar d’un lloc a un altre, ja que allà les distàncies són molt superiors a les de Barcelona, perquè els edificis són més grans i estan més espaiats, cosa que fa gairebé impossible anar caminant fins a l’escola, per exemple.

Els estudiants que vam anar d’intercanvi vam tenir la sort de visitar San Diego durant el dia de la independència de Mèxic (16 de setembre), i alguns de nosaltres vam poder veure el famós “grito de la Independencia”, el qual es fa la nit del dia 15, i d’aquesta manera vam poder observar una de les tradicions típiques de Mèxic.

A més de visitar l’institut de Chulavista, vam fer turisme per la resta de la ciutat, anant a llocs com Seaport Village, el zoo o Coronado Beach, on es poden fer “bonfires” i ens vam quedar fins la posta de sol entre riures i cançons.

Durant els dies d’escola no només anàvem a classe, sinó que un dels dies vam anar d’excursió a Six Flags, el parc d’atraccions amb les millors atraccions de la zona de San Francisco, a unes 3 hores de Chulavista. Els alumnes de Barcelona ens esperàvem un parc semblant a Port Aventura, pero Six Flags va superar les nostres expectatives, i és que hi havia un munt d’atraccions, i totes eren o bé molt altres o molt ràpides, cosa que a la majoria ens va encantar. D’altra banda, també vam visitar la ciutat de Los Angeles, situada a unes 2 hores d’on ens allotjàvem, on vam veure el “hall of fame”, el cartell de Hollywood i altres llocs turístics de la ciutat.

Finalment va arribar el dia de tornar a Barcelona i tot i que tots estàvem tristos per haver de marxar, ens va alegrar haver viscut aquesta meravellosa experiència i haver conegut a totes aquelles persones tant fantàstiques, que en poc temps es van tornar molt importants en les nostres vides.